Červenec 2016

Kde se vytratila slušnost a odbornost

24. července 2016 v 0:14 Ze života
My, dříve narození si pamatujeme dobu, která nám v určitých věcech chybí. A ti, kteří tvrdí, že ne, tak lžou. Myslím tím slušnost a odbornost. Všichni, aniž bychom si to uvědomovali, tak jsme na sobě závislí. Přesně tak, jak je to ve veselohře Císařův pekař a pekařův císař, kdy Jan Werich zpívá píseň "Ten umí to a ten zas tohle".

V dnešní době neumí větší procento lidí nic a odborníka musíme pomalu hledat, jako jehlu v kupce sena. A také se někde vytratilo slušné jednání.

Každý z nás má svou profesi, která navazuje na druhou, ta zase na další, atd.. Která profese převládá, na 100% nevím. Mohu si jen typnout a myslím si, že je to prodavač. Obchody s různým zbožím nacházíme pomalu všude. Pamatuji si, že kdysy prodavači/ky se na zákazníky usmáli a věnovali se jim. Dokázali zákazníkovi nejen prodat zboží, ale i poradit.

Já jsem nedávno navštívila se svými dětmi obchod Ferona, kde jsem potřebovala určité zboží. Samozřejmě, jsem potřebovala i trochu poradit, ale bohužel byla jsem naivní. Neuvědomila jsem si, že nemohu v dnešní době chtít radu v obchodě. Když jsem měla ve vozíku zboží, které jsem potřebovala, chyběla mi ještě jedná věc. Zde jsem narazila. Naivně jsem si řekla, zeptám se zaměstnance obchodu, aby mi poradil. Všimla jsem si jednoho pána, který překládal krabičky z jedné police na druhou. S úsměvem na líci jsem oslovila prodavače a požádala ho o radu. Bylo mi odpovězeno "Myslíte, že vám budu moci poradit?" A já hned na to "Myslím si, že mi určitě poradíte, když zde pracujete." Pán prodavač se tedy pohnul k místu, kde mi podal dvě věci a řekl " Já nevím co chcete, ale někteří používají to nebo tohle." Když jsem se podívala na zboží, které mi ukázal, tak jsem se ho ještě zeptala jestli se to opravdu na to hodí nebo jestli mi může doporučit něco jiného. Reakci prodavače jsem opravdu nečekala. Začal po mě křičet a řval, že on je tam od toho, aby mi "podal zboží", že je prodavač a né aby mi radil. Ať se obrátím na stolaře. Já jsem mu v klidu řekla, že v tom případě je "podavač" a né "prodavač". Protože podavač podává a prodavač nejen zboží prodá, ale i doporučí nebo poradí. Pán prodavač se nadále choval jako hulvát a odešel. Já jsem s nechápavými dětmi stála v uličce mezi regály. Opodál jeden zákazník, který si bral zboží do košíku, kroutil hlavou a jen tiše řekl "to je síla". Ano to tedy byla síla. Protože v domění, že když chci poradit, tak dostanu nadané co si to vůbec dovoluji chtít radu, když daná osoba tam od toho není. Nakonec jsem si musela poradit sama. Když jsme s dětmi vycházeli z obchodu, sym mi řekl "Mami, ten pán prodavač se tak přece nesmí chovat. A ještě řekl, že jenom podává zboží. " Ano přesně tak, i 11letý kluk ví, že takové chování je špatné.

Kde se poděla slušnost a odbornost? Kde soudruzi udělali chybu?


Hluboko uvnitř

16. července 2016 v 22:07 Téma týdne
Na začátku bych vás chtěla všechny pozdravit. Nějakou dobu jsem do svého blogu nic nenapsala. Né, že bych nebyla přítomna nebo neměla přístup k internetu. Jen jsem měla nepříjemné dny, které nikdo nedokáže ovlivnit. Bohužel, příroda je mocnější než si myslíme.

A já, když se ocitnu v takové či podobné situaci, chci být chvíli sama. Možná je to sobecké vůči ostatním. Jenže já to tak cítím hluboko uvnitř mého já, kde je mé soukromí, svoboda, láska, cit, pochopení, vzpomínky, sny a přání. V dněšní době nemáme moc toho soukromí, jsme stále pod větším a větším dohledem, aniž bychom si to uvědomovali. Vytvořte si "Hluboko uvnitř svého já" své soukromí, do kterého vám nikdo nevejde a chraňte si ho. Možná vám to také pomůže v určitých situacích jako mne. A ruku na srdce, kde jinde bychom měli své soukromí, když né hluboko uvnitř v nás?